Jeugdlessen (Tenniskids)

Tennis is groot in Nederland. Wist je dat er maar liefst 95.000 kinderen zijn die tennissen? En dat is niet zo gek want tennis is gezellig, je het kunt spelen waar en wanneer jij wilt, het is uitdagend en het is ook nog eens de gezondste sport! Als we het bij tennis over jeugd hebben, dan hebben we het over spelers in de leeftijd tot en met 17 jaar. Binnen deze groep wordt onderscheid gemaakt in kinderen die tennissen in Tenniskids (t/m 12 jaar) en kinderen die spelen bij de junioren (t/m 17 jaar).

Jeugdcoördinator

Joëlle Louws is de jeugdcoördinator van LTC Domburg. Hiermee is ze het het aanspreekpunt voor ouders/verzorgers voor alle jeugd gerelateerde zaken die met tennis te maken hebben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de verschillende soorten competities (rood, oranje, groen) en vragen over lesindelingen en lidmaatschap. Zit of wil jouw kind op tennis en heb je vragen? Dan helpt Joëlle jou graag verder! Je mag haar altijd bellen, appen of mailen: 0653674263 / [email protected]

Over de jeugdlessen & onze trainer

Tijdens de lessen worden verschillende materialen ingezet om het tennissen op een speelse en afwisselende manier onder te knie te krijgen. Alle kinderen kunnen meedoen. Spelplezier en het ontwikkelen van vaardigheden, daar gaat het om. Bij ons leren kinderen spelenderwijs goed tennissen. Onze enthousiaste jeugdtrainers Jasper Smit en Raoul Flipse van Tennisschool Smit zijn gediplomeerde tennistrainers en leren deze sport met veel passie en plezier aan.

Met speciale ballen, rackets, banen en oefeningen leren kinderen de sport razendsnel te spelen. Bij de jonge beginnende kinderen t/m 12 jaar wordt er gewerkt volgens het programma TENNISKIDS van de KNLTB op een kleiner veld waarbij de ballen en de grootte van de tennisbaan zijn aangepast aan de leeftijd van de kinderen.

Voor kinderen (t/m 12 jaar) die graag tennislessen willen volgen bieden wij het volgende aan:
  • Een hele tennisles duurt 50 of 60 minuten (afhankelijk van de leeftijdscategorie).
  • Het tarief voor een tennisles is € 43,75 voor 50 minuten of € 52,50,- voor 60,- minuten (Dit wordt gedeeld door het aantal lessers)
  • De kosten van een les per persoon bedragen nooit meer dan € 8,50 per les (bij les van 50 minuten) of € 10,- per les (bij les van 60 minuten), het bedrag daarboven draagt de vereniging bij. Deze bijdrage wordt tijdens de tennislessen in het Voorjaarsseizoen 2024 voor de laatste keer gehanteerd. Daarna zal er door de vereniging geen bijdrage meer geleverd worden.
  • De tennislessen lopen direct via onze trainer en staan los van het lidmaatschap bij LTC Domburg. Om lessen te volgen dien je lid te zijn van onze vereniging.

Wil je eerst eens kijken of tennis iets voor je is voordat je direct lid wordt? Dat kan! Je mag 2 gratis introductielessen volgen.
Geïnteresseerd? Neem dan contact op met Raoul Flipse: 06-28264728 of Jasper Smit: 06-10888621 / [email protected]

Voor nieuwe jeugdlessers:

In verband met bestaande groepjes en verschil in niveau is het niet altijd mogelijk om een nieuwe lesser direct in een groepje te plaatsen. Als er geen instroomruimte is in bestaande groepjes, dan wordt uw kind op een wachtlijst geplaatst. Zodra er een groepje van minimaal 3 kinderen is gevormd, dan kan de les starten.

Jeugdlessen op de maandag-, woensdag- en donderdagmiddag

De jeugdlessen worden momenteel op maandag-, woensdag- en donderdagmiddag gehouden. Na de eventuele introductielessen stroom je in in een lescyclus.  De prijs per cyclus is afhankelijk van de groepsgrootte en bedraagt nooit meer dan € 8,50 of € 10,- per les.

• Kinderen worden ingedeeld op leeftijd, maar ook wordt gekeken naar niveau. Zo blijft het spelletje voor alle kinderen leuk
  • Iedere keer wanneer een nieuwe cyclus begint, worden de groepen door onze tennisleraar beoordeeld en eventueel heringedeeld op leeftijd en niveau van tennissen. Het kan ook zijn dat groepen verschuiven/splitsen door nieuwe aanmeldingen
  • Wanneer je later in de cyclus instroomt (bijvoorbeeld na introductielessen), dan betaal je uiteraard alleen voor de resterende lessen van die cyclus
  • Wanneer een les niet gevolgd kan worden, dan kan de lesser deze gemiste les op eigen initiatief en in overleg met de tennisleraar een keer inhalen in een ander lesgroepje.
Het Tenniskids programma van de KNLTB

Het Tenniskids programma bestaat uit verschillende fases: Blauw, Rood, Oranje en Groen. Voor de allerjongste jeugd is er Tenniskids Blauw. Daarna stroom je door naar Rood, Oranje en uiteindelijk Groen. Na Groen is een kind helemaal klaar om met de bekende gele bal op een hele baan te tennissen. Het doel van Tenniskids is om kinderen zo snel mogelijk het spel te laten spelen. Het kan voorkomen dat kinderen die een snellere progressie in hun ontwikkeling doormaken, eerder doorschuiven naar een andere kleur.