Voorjaarscompetitie

Tijdens de Voorjaarscompetitie probeer je samen met jouw team in zeven speeldagen, tussen begin april en begin juni, kampioen te worden van de poule. Een poule bestaat in de meeste gevallen uit acht teams en wordt ingedeeld naar niveau, leeftijd en regio. Een team treft iedere tegenstander één keer. Je speelt een aantal keer thuis op jouw eigen club en een aantal keer ga je bij een andere vereniging op bezoek. Het team dat na de zeven speeldagen de meeste wedstrijden heeft gewonnen is kampioen. De winnaars van de poule promoveren naar een hogere klasse en de laatste (twee) degraderen naar een lagere klasse, mits dit mogelijk is.

Wanneer de inschrijving voor de voorjaarscompetitie bijna start, sturen onze VCL's alle leden een bericht hoe men zich kan aanmelden. Vervolgens zullen de VCL's alle teams inschrijven voor de Voorjaarscompetitie. De KNLTB gaat daarna aan de slag met de indeling van de competitie. Begin maart zal de indeling dan gepubliceerd worden op MijnKNLTB.nl. Dan heb je nog een maand de tijd om kennis te maken met je team en te trainen voor de competitie, want begin april gaat de Voorjaarscompetitie dan officieel van start!